بزرگترین کارخانه قطعات پزشکی خاورمیانه در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره‌برداری رسید

به گزارش روابط عمومی شهرک صنعتی بزرگ شیراز ،بزرگترین  کارخانه نوبنیان موقوفه دانش سلامت کوثر فارس به همت مسئولان سازمان اوقاف در شهرک صنعتی بزرگ شیراز راه اندازی شد.

 رئیس سازمان اوقاف کشور امروز در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه موقوفه کشور در شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: هر خانوار سالانه هزینه‌های سنگینی را صرف درمان و سلامت می‌کند و سازمان اوقاف نیز، شعار ارزان کردن نیاز‌های درمانی مردم را افق مسیر خود قرارداده است.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه نمونه تحقق شعار اوقاف، راه اندازی کارخانه دانش سلامت کوثر با حرکت جهادی یک ساله است افزود: ساخت کارخانه کوثر شیراز آغاز حرکتی جدید در اوقاف عنوان است و به زودی واحدی شبیه این کارخانه در شرق تهران، با هدف تولید تجهیزات پزشکی راه اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تولید تجهیزات پزشکی در این کارخانه علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور در تامین تجهیزات پزشکی از جمله اورتوپدی، نیاز به واردات این تجهیزات را هم منتفی کرده است.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به پیشینه استان فارس در زمینه موقوفات و پزشکی گفت: راه اندازی و تأسیس این کارخانه نیاز حوزه پزشکی کشور بوده چرا که ساله است حوزه پزشکی نگران دلال بازی ها، احتکارها و گاهی مواقع مشکل تامین قطعات پزشکی در بازار بوده است.
وی ادامه داد: احیای موقوفه‌های نمازی،امتیاز ،مرحوم پوستچی و مرحوم بهبهانی نمونه‌های موفق در حوزه وقف درمانی در استان فارس است به نحوی که بعضی از این موقوفات اکنون در کشور زبانزد هستند.

استاندار فارس گفت: فارس در حوزه وقف و تعداد موقوفات رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه پزشکی نیز شیراز قطب جنوب کشور است.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه از اقدامات مبتکرانه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور حمایت خواهد شد،برای پشتیبانی همه جانبه از توسعه شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر فارس اعلام آمادگی کرد و خواستار ایجاد و توسعه سرمایه گذاری بیشتر در حوزه موقوفات فارس شد.
استاندار فارس ادامه داد: ایجاد این کارخانه موقوفه خیر مستمری ناشی از وقف است که راه جدیدی پیش روی اوقاف و حوزه پزشکی و سلامت کشور باز کرده است.
وی اضافه کرد: این نوع سرمایه‌گذاری‌ها زمینه عدم واردات ،اشتغال جامعه پزشکی و مهندسی را فراهم می کنند و با توجه به سابقه فارس در حوزه وقف و پزشکی،سازمان اوقاف باید مدل‌های مشابه سرمایه‌گذاری را در این استان دنبال کند.