نشست هم اندیشی سازمان ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ایران و فعالین اقتصادی شهرک صنعتی بزرگ شیراز

با هدف کاهش مشکلات صنعتگران

ارائه خدمات ثبت شرکت ها با بهره‌گیری از هوش مصنوعی ، بزودی

تا چند ماه آینده ، خدمات ثبت شرکت‌ها با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین به فعالان اقتصادی ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در نشستی که با هماهنگی شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز و با حضور فعالان اقتصادی شهرک صنعتی بزرگ شیراز و مدیران شرکت خدماتی شهرک های صنعتی فارس و موسسات غیر تجاری و با هدف پیگیری مشکلات امور ثبتی صنعتگران در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد، اعلام کرد: تا چند ماه آینده خدمات ثبت شرکت‌ها با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین به فعالان اقتصادی ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز با توجه به مشکلات ثبتی و اساسنامه ای شرکت های خدماتی به نمایندگی شرکت های خدماتی صنعتی فارس ،مشکلات عدیده ثبتی شرکت خدماتی را بیان نمودند.

ابوالفضل نصیری از الکترونیکی شدن فرآیند‌های این اداره کل خبر داد و گفت: فرآیند ثبت شرکت‌ها در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها الکترونیک شده و مراجعات حضوری کاهش‌یافته و امکان جعل امضا با استقرار سیستم الکترونیکی به صفر رسیده است و برای تأسیس یا ایجاد تغییرات در شرکت‌ها نیاز به هیچ‌گونه مراجعه حضوری نیست.
نصیری با اشاره به بازطراحی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها گفت: در نسخه جدید که بصورت مرحله به مرحله از اردیبهشت سال آینده تا هفته گرامیداشت قوه قضاییه راه اندازی و عملیاتی و خدمات با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین به مردم ارائه می‌شود.
وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در این جلسه اعلام کرد: مقرر شد مواردی که در حوزه مسائل ثبتی شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی مطرح شد، توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و اداره‌های شهرستانی بررسی و مسائل مرتبط با ثبت برند و نشان‌های تجاری با مسئولان مرتبط با آن حوزه در مرکز، پیگیری شود.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس هم با بیان اینکه ثبت شرکت نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی دارد، گفت: تشکیل شرکت‌های جدید و ثبت شرکت‌ها در یک جامعه محرک رشد اقتصادی است و ارزش افزوده را افزایش می‌دهد.
سید مسعود عظیمی افزود: با ثبت شرکت‌ها، امکانات و منابع مالی بیشتری در اختیار کسب و کار‌ها قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند به بهبود فرآیند‌های تولیدی و توسعه فناوری بپردازند.
در این نشست راهکار‌های حمایت‌های سریع و تسهیل‌کننده حقوقی ثبت شرکت‌ها، مطرح و راهکار‌های لازم بررسی شد.