گزارش تصویری از آتش سوزی گسترده یکی از شرکتهای مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز

به گزارش روابط عمومی شهرک صنعتی بزرگ شیراز ، آتش سوزی گسترده در یکی از شرکتهای تولید ساندویچ پانل مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز صورت گرفت که با حضور همه جانبه آتش نشانان شیراز و همکاری ،مدیریت و پرسنل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز ، مجموعه اورژانس ، کلانتری و شرکت شهرکهای صنعتی فارس  آتش مهار شد

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیرازضمن حضور در محل اطفا گفت:کلیه خودروهای تامین آب صنعتگران از بدو بروز حادثه جهت تامین آب مخزن های سیار سازمان آتش نشانی  مدیریت و هدایت شد تا مطلقا کمبود آب برای کنترل حریق وجود نداشته باشد .

ابتدای اطلاع از بروز حریق ، هماهنگی با مدیریت محتر سازمان اورژانس فارس  جهت حضور و اعزام اتوبوس مرکز اورژانس به همراه چندین امبولانس صورت گرفت.

مهندس باصری افزود: پرسنل شهرک صنعتی و شرکت خدماتی کلیه امکانات شهرک را جهت پیشتیبانی از نیروهای خدوم آتش نشانی به کار گرفته شد تا بتوانیم در کنار اتش نشانان جهت مهار آتش اقدامات لازم را انجام دهیم.

حريق سنگين کارخانه در ۵ سوله صنعتی به مساحت حداقل ۷۰۰۰ متر مربع با كاربری توليد ساندويچ پنل وجود مخازن پنتان، گاز مايع، اكسيژن، نيتروژن، پلی اورتال و مواد شيميايی قابل اشتعال؛ مجموعا به تعداد حداقل ۲۰ مخزن تحت فشار قابل انفجار نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از  ۱۷ ایستگاه و تعداد ۲۶ دستگاه خودرو آتش‌نشانی، بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و نیروهای شرکت خدماتی شهرک صنعتی، آتش نشانی شرکت‌های خصوصی و فرودگاه شیراز، نیروی انتظامی و ... در محل، پشتیبانی از این عملیات را مطلوب توصیف کرد و  حریق توسط آتش نشانان کنترل و خطر رفع شد.

عیدی‌پور رئیس سازمان آتش نشانی گفت: نیروهای عملیاتی از ۵ جبهه به آتش حمله کردند و همزمان با در اولویت گذاشتن مخزن بزرگ گاز پنتان که قابلیت اشتغال فراوانی دارد، این مخزن را خنک کرده و مانع از گسترش آتش به آن شدند، زیرا در صورت انفجار این مخزن شاهد یک فاجعه بزرگ و یک حادثه ثانوی جدی بودیم.

عیدی‌پور با بیان اینکه در زمان حادثه ۶۵ نفر نیروی کار در کارخانه حضور داشتند، از مصدومیت ۲۳ نفر خبر داد و گفت: ۱۹ نفر که به دلیل استنشاق دود مصدوم شده بودند به شکل سرپایی درمان شدند و ۴ نفر دیگر که با استنشاق گاز مسموم یا دچار سوختگی بودند با وسایل نقلیه شخصی یا اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.