مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس: شهرک صنعتی استان فارس با کمبود اعتبار مواجه است/متأسفانه به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم در زمینه‌های مختلف نظیر تصفیه‌خانه و روکش آسفالت زیرساخت مناسبی را این شهرک فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، احد فتوحی، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان فارس هم ضمن تشریح خدمات و گزارش عملکرد این مجموعه گفت: در بین ۶۱ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس، شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان سومین شهرک بزرگ کشور محسوب می‌شود.

فتوحی اظهار داشت: در شهرک صنعتی بزرگ شیراز ما حدود ۱۲۰۰ هکتار زمین قابل واگذاری داریم که تاکنون حدود ۹۰ درصد آن واگذار شده است و ۱۰ درصد باقی‌مانده آن که شامل یک فاز می‌شود هم در حال واگذار نمودن آن به فعالان بخش صنعت هستیم.

وی بیان داشت: حدود ۷۰ درصد  از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مستقر هستند.

او افزود: بیش از ۴۶۰۰ قرارداد در شهرک صنعتی شیراز منعقد و ۲۳۰۰ واحد تولیدی -صنعتی -صنفی و کارگاهی در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند که  این موضوع بیانگر اهمیت راهبردی این شهرک صنعتی است، بنابراین باید با تخصیص اعتبارات استانی و ملی برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها، بهترین خدمات به صنعتگران ارائه شود.

فتوحی با بیان اینکه تاکنون قراردادها و تفاهم‌نامه‌های مختلفی توسط این شهرک با دیگر مجموعه‌های مرتبط به امضاء و مرحله اجرا رسیده است، گفت: در موضوع عارضه‌یابی واحدهای صنعتی ما مشکلات حدود ۸۱۸ واحد تولیدی را شناسایی کردیم و تاکنون مشکل ۱۱۵ مورد از آن‌ها را به نتیجه رساندیم و تلاش داریم تا پایان سال هم مسائل تعداد دیگری از آن‌ها را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به کمبود اعتبارات تخصیص یافته به این مجموعه، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم در زمینه‌های مختلف نظیر تصفیه‌خانه و روکش آسفالت زیرساخت مناسبی را این شهرک فراهم کنیم.