تشکیل کارگروه صنعتگران و کارآفرینان توانمند به عنوان بازوهای توانگر استاندار فارس/ عضو هیأت مدیره شهرک صنعتی شیراز: قوانین مزاحم به نفع سرمایه گذاران تغییر کند

به گزارش روابط عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، محسن ابراهیمی، عضو هیأت مدیره شهرک صنعتی بزرگ شیراز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر کار با بیان اینکه صنعتگران و کارآفرینان استان فارس بایستی در زمینه های ملی صاحب نظر باشند، مطرح کرد: برنامه های عملیاتی جهت حمایت از رونق تولید در استان فارس و رفع موانع تولید نیازمند برنامه ای مدون از سوی صاحبنظران استان با راهبری استاندار را میطلبد که در این مسیر دستگاههای اجرایی نیز مکلف به گزارش کار هستند.

وی گفت: صنعتگران و اصحاب سرمایه استان باید نگاه تعاملی و نقش آفرینی و حتی بین المللی در حوزه اقتصاد و صنعت داشته و صاحب نظر و ایده باشند.

ابراهیمی اظهار داشت: به لحاظ علمی و تجربی، بایستی شرایطی فراهم شود تا در برنامه ریزی ها از افراد دغدغه مند و شایسته این حوزه که در سطح ملی هم شناخته شده هستند، بکارگیری و در راستای پیشبرد امور توسعه ای از ظرفیت آن ها بهره گرفته شود.

وی گفت: با کارشناسی دقیق اصحاب صنعت و ارائه راهکار  با رویکرد تعاملی و در جهت رفع مشکلات چه بسا مدبرانه تر از گذشته می توان گام برداشت.

عضو هیات مدیره شهرک صنعتی بزرگ شیراز در پیشنهاد خود، بیان داشت: ایجاد کارگروهی متشکل از صنعتگران و کارآفرینان توانمند استان به عنوان بازوهای توانگر استاندار در جهت پشتیبانی ها، رفع گره های موجود، استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی، رفع تحریم های درون استانی و رشد و توسعه تولید و صنعت استان بیش از پیش نیاز صنعت در استان است.

ابراهیمی با بیان اینکه محورهای برنامه امسال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌هاست، تشریح کرد: تحقق رونق تولید نیازمند همکاری جمعی است و رونق تولید تنها با تلاش دولت یا بخش خصوصی به تنهایی ممکن نیست، بلکه باید همه ارکان نظام و همه قوا و صنعتگران و تشکل‌های صنعتی و بخش خصوصی دست به دست هم بدهند و یک عزم ملی برای تحقق رونق تولید به وجود بیاید تا این امر محقق شود.

وی در ادامه گفت: همچنین در این راستا قوانین مزاحم توسعه سرمایه‌گذاری در سریع‌ترین زمان ممکن باید حذف شود یا به نفع سرمایه‌گذاری تغییر کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی از موانع بزرگی که باید به آن توجه کنیم، از دست ندادنِ زمان در تصمیم گیری هاست. در بسیاری از موارد تصمیم گیری می کنیم ولی درست در زمانی که فرصت انجام کار را از دست داده‌ایم. حتی اگر به موقع هم تصمیمی اتخاذ شود، روند اجرایی آن نیز میبایست به موقع نه به کندی شکل گیرد.

وی در پایان گفت: شأن حضور ما مسولان حل  مشکلات است و محصول کار ما میبایست از متن کار ما خودش را نمایان سازد.