تلاش ِهمگانی ، تحقق اقتصادمقاومتی

به گزارش روابط عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، محسن ابراهیمی عضو هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز در یاداشتی تلاش همگانی، تحقق اقتصاد مقاومتی را به شرح زیر بیان نمود:
این روزها ، ایام متفاوت و شاید عجیبی بوجود آمده است ؛ متفاوت از آن جهت که اداره و مدیریت معیشت زندگی برای اکثریت مردم  سخت و دشوار است.
عجیب از این لحاظ که اگر نیم نگاهی به مطبوعات و خبر رسانی روزانه همراه با یادداشت ها و نوشته های گوناگون داشته باشید ،اغلب بر محور ناامیدی است . مجلس و دولت دو نهاد بزرگ و اصلی در اداره کشور که قادرند با وحدت و تعاون و حل اختلافات ، جامعه را به اینده بهتر امیدوار سازند .آنهم در شرایطی که رژیم صهیونیست و همدستانش در منطقه و در همسایگی ما نه تنها نمیخواهند شکست چهارسال اجرای تحریم همه جانبه و فشار حداکثری برای تحقق استراتژی تخریبی خود علیه ایران و سرنگونی نظام را بپذیرند ، بلکه همچنان این مسیر را دنبال میکنند و از آخرین نمونه ها ترور شهید فخری زاده است.
تردید نباید داشت که دشمنان ایران در کمینند و انتظاری از دشمن نیست جز دشمنی!
سنگینی خبرهای سیاسی و امنیتی که با ترور شهید فخری زاده آغاز شد، درست در نقطه اوج گیری کرونا و قرارگرفتن بسیاری از مناطق کشورمان در شرایط قرمز هم مردم صبور ایران و هم دولت را در شرایط خطیری قرار داد.
تحریمها ، کاهش بهای نفت ، کاهش میزان صادرات ، عدم بازگشت پول نفت ، شرایط اقتصادی کشور ، کسری بودجه ، تورم مزمن و بدتر از ان رکورد تورمی ، تاثیر همه گیری کرونا بر اقتصاد کشور و... باعث شده دستیابی به یک هدف اساسی یک مطالبه واجب و ضروری و همگانی شود و یک حقیقت بیش از هرزمان دیگری خود را آشکار کند..
اقتصاد مقاومتی با ساختار نظام مندی که دارد و با تاکید بر ارائه آزادی عمل بیشتر به مردم و اقتصاد داخلی و حتی افزایش برنامه های توسعه ای سعی می نماید خود را در مقابل توطئه های دشمنان و حتی رقبای اقتصادی مقاوم کند، تا شرایط اقتصادی که بعضاً از جانب رقبا بر اقتصاد ملی تحمیل می شود، نتواند زمینه تسلط آنان را بر کشور فراهم کند.
ما بایدبه دنبال پیاده سازی اقتصاد مقاومتی باشیم تا هرچه زودتر به نتایج که همان اهداف والا اقتصاد نامبرده هست دستیابیم. 
یک اقتصاد غیرشکننده و در عین حال پاسخگو در چنین شرایطی لازم است تا در زمینه های مختلف دارای نوعی استقلال اقتصادی باشیم و در بخش های واقعی و مالی و… به خودکفایی برسیم و این مسأله با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی محقق می شود. 
اقتصاد مقاومتی در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته است ؛ اقتصاد مقاومتی نمی‌پذیرد که صرفاً مصرف‌کننده باشد، منفعل نیست و در مقابل اهداف اقتصاد سلطه ایستادگی می‌کند.
از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی که میتوان به آنها اشاره کرد:
ایجاد ایمنی در برابر بحران‌ها و تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی، توانایی واکنش هوشمند به تغییرات محیطی ، افزایش کارایی نظام اقتصادی کشور، توسعه سرمایه‌های انسانی و اجتماعی ، تکریم کار و ارتقای فرهنگ کار ، توسعه کارآفرینی و زمینه ساز شدن نو آوری ، ارتقاء قابلیت‌های رقابتی تولیدات ،  توانمندسازی نیروی کار و توسعه زیرساختها  ، بازنگری مقررات و رویه‌های مرتبط با فعالیت‌ها با رویکرد شفاف‌سازی، فعال سازی بخش خصوصی به عنوان موتور و محرک اصلی رشد اقتصادی و صنعتی کشور،حمایت ازتولید ملی 
خلاصی از وابستگی به درآمد نفت ، ایجاد فضای رقابتی دربخش تولید 
، ایجاد موقعیتی نسبتاً پایدار، اقتصادی ایمن و مقاوم و خود کفایی که آرزوی هر ملتی است.
اینها گوشه ای از اهداف و نتایج پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است.
اقتصاد مقاومتی مفهومی است که درپی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود که قطعا باور و مشارکت همگانی واعمال مدیریت های عقلایی و منطقی، پیش شرط و الزام چنین موضوعی است. 
به یاری حق و با کمک همه مردم فهیم ، مسئولین و همه دست اندرکاران بتوانیم به بهترین شکل و شمایل  و با تمام قوا به شکلی کارآمد به سرانجامی درخور و بمعنای واقعی کلمه اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

محسن ابراهیمی
عضو هیأت مدیره شهرک صنعتی بزرگ شیراز