یاداشتی به مناسب هفته ارتباطات و روابط عمومی

یاداشت؛حسین کشتکار / روابط عمومی در ایران علیرغم همه مشکلات پیش رو که طبیعت یک جامعه بالنده و در مسیر توسعه و پیشرفت است،‌ خوشبختانه به سوی ایفای نقش حرفه ای خود و اثر گذاری بیشتر در مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی گام بر می دارد.

روز ۲۷ اردیبهشت، تداعی کننده اهمیت و نقش روز افزون این بخش از دانش بشری است که با به خدمت گرفتن انواع هنرها، به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده و امروزه تصور فعالیت هیچ نهاد و سازمانی بدون فعالیت های این بخش، اعم از ارزیابی قدرت و ضعف سازمان ها تا شکل دهی افکار عمومی و برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی، بیش از پیش دور از ذهن می نماید.

روز روابط عمومی بهانه‌ای است تا بار دیگر به همدیگر یادآوری کنیم،‌ نمادهای اجتماعی و فرهنگی به ویژه توسعه اقتصادی در گرو ساز و کارهایی هایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق صنعتگران به منظور افزایش سطح مشارکت صنعتگران است که بدون هیج شک و مجامله ای ماموریت انجام آن به عهده روابط عمومی شهرک صنعتی بزرگ شیراز است.

روابط عمومی الکترونیک همچنین در کاهش هزینه های غیر ضروری در انتقال اطلاعات و کمک به هزینه های خدمات اضافی نقشی مهم ایفا می کند. (( یورگن مارلو)) به این امر تاکید می کند که(( درفرم سنتی روابط عمومی، انتقال اطلاعات به طور ناقص و با هزینه گزاف صورت می گیرد)).

روابط عمومی شهرک صنعتی بزرگ شیراز سعی داشته است از از روابط عمومی سنتی به الکترونیک ومدرن روی بیاورند و همچنین خدمات به صنعتگران محترم را الکترونیکی نماید.

می توان گفت اصل اساسی در روابط عمومی دیجیتال افزایش میزان تعامل با صنعتگران در نظر گرفت و ردوبدل کردن نظرات و اهمیت قایل شدن برای آرای آنان آن هم بصورت عملی؛ و این تفاوت روابط عمومی الکترونیک با روابط عمومی سنتی است که شاید در کشور ما کمتر به آن پرداخته شده و بیشتر، هدف از ایجاد روابط عمومی الکترونیک به کار بردن ابزارهای الکترونیک در روابط عمومی بوده تا کارکرد اصلی آن و در مورد شرکت ها نیز باید مراقب بود که در ایجاد روابط عمومی الکترونیک به بیراهه نرویم و بجای کاستن از هزینه ها، به دلیل درک نادرست از روابط عمومی الکترونیک، برعکس هزینه ها را افزایش دهیم.

 روابط عمومی شهرک صنعتی بزرگ شیراز سعی داشته است ارتباطی مستقیم با صنعتگران داشته باشد و تعامل خود را تا حد امکان افزایش دهد تا بتواند رضایت صنعتگران محترم را بدست آورد .

یکی از دلایلی که روابط عمومی شهرک صنعتی بزرگ شیراز روی به روابط عمومی الکترونیکی آورده است دیدگاه مدیر عامل و هیئت مدیره شرکت خدماتی می باشد که نگاه ویژه ای به تکنولوژی داشته است و اتفاقات بسیار ارزشمندی برای صنعتگران به ارمغان آورده است.

در پایان مناسب دیدم به مناسبت فرارسیدن روز سترگ روابط عمومی، فرصت را مغتنم شمرده، این روز پرآوازه را گرامی داشته و به تمامي فعالان اين عرصه تبريك عرض نمايم.

حسین کشتکار

روابط عمومی شهرک صنعتی بزرگ شیراز

27اردیبهشت 99