جلسه هم اندیشی و تعامل صنعتگران / رونمایی از تابلو بلوار شهدای گارگر شهرک صنعتی بزرگ شیراز

به گزارش روابط عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی فارس، جلسه هم اندیشی با محوریت تعامل و بررسی مسائل و مشکلات تولید و رفع موانع آن، روز دوشنبه،13 آذر ماه در سالن کنفرانس ساختمان فناوری برگزار گردید.

این جلسه با پیگیری های شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز و بسیج کارگری استان فارس، جهت تعامل با مدیران صنایع و کارخانجات با حضور جانشین فرماندهی محترم سپاه فجر فارس، مدیرعامل شرکت شهرکهای فارس،بسیج کارگری سپاه فجر فارس و هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز و جمعی از صنعتگران صورت گرفت.



جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به عنوان یک هدف مهم در کشور باید سرلوحه همه نهاد‌های حاکمیتی و نیز فعالان بخش خصوصی قرار گیرد، گفت: در این زمینه باید با رفع مسائل مشکلات و چالش‌ها اقدامات مناسبی انجام دهیم.

سردار گزنی بر لزوم تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی به منظور رفع مسائل و مشکلات فعالان صنعتی تاکید کرد.

در ادامه مهندس باصری مدیر عامل شهرک صنعتی بزرگ شیراز از شرایط ویژه این شهرک گفت و بیان کرد که در حال حاضر ما چهارمین شهرک صنعتی کشور از لحاظ وسعت و حجم سرمایه گذاریها هستیم و با آنکه سه هزار و هفتصد قرارداد واگذاری زمین داریم که اعم از زمین 20 متری تا واحد صنعتی بزرگ 130هزار متری می باشد اما اینقدر متاسفانه میزان رکود زیاد است که به دلیل اینکه متهم به سیاه نمایی نشویم از دادن آمار و ارقام خودداری میکنم.متاسفانه قانونگذاران بدون اینکه نظر ما صنعتگران را بپرسند قوانینی را تصویب می کنند که کمر صنعتگر را خم میکند، نمونه اش بحث ارزش افزوده است که در اصل باید بر دوش مصرف کننده نهایی باشد اما بر دوش تولیدگر قرار گرفته است بدون اینکه تولیدگر پولش را گرفته باشد باید این مالیاتها را پرداخت کنند و متاسفانه اینقدر فشارها زیاد است که تلفن خانه بعضی از صنعتگران را قطع کرده اند که در همین جلسه نیز حاضر هستند.همچنین بحث ممنوع الخروجی و شکایات و ....شما در نظر بگیرید با مشکلاتی مثل سود بالای بانکها و جریمه ها،مالیات کمر شکن،رکود بی سابقه،و اینکه پول تولید کننده ها را حتی سازمانهای حکومتی به سختی و بعد از یکسال می دهند و آن وقت مالیات پول نگرفته را باید بدهیم.

مدیر عامل شرکت خدماتی در ادامه بیان نمود: درکجای دنیا شما دیده اید که در شرایط رکود سال به سال مالیاتها را افزایش می دهند.نکات مثبتی نیز در این شهرک اتفاق افتاده است من جمله کمک شهرداری در بحث آتش نشانی و اتوبوس های اتوبوس رانی و خط واحدهایی که به این شهرک رفت و آمد می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس  در این نشست از اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه گذاری برای ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان خبر داد و گفت: این مشاوره‌ها با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال تا پایان امسال اعمال می‌شود.

احد فتوحی افزود: بین ۶۰ تا ۹۰ درصد مشوق برای شهرک‌های صنعتی استان برای نخستین بار در نظر گرفته شده است.

در ادامه  مدیریت شعب بانک انصار استان فارس بیان نمود: که به غیر از وظایف سازمانی مان مسئولیتهای اجتماعی داریم که اگر به آنها عمل نکنیم جامعه رو به تباهی خواهد رفت و این تباهی در اثر بیکاری جوانانمان خواهد بود.

غیاثوند افزود: بر همین اساس ما در 14 ماه گذشته حدود 1700 میلیارد تسهیلات داده ایم و نگذاشته ایم که میزان اعتباری که در اختیار ماست به مرکز برگردد تا بخواهند برایمان به به و چه چه کنند ضمن اینکه با کار درست و علمی بیشترین بازگشت تسهیلات را نیز داشته ایم که این قطعا برای بانک انصار نیز مطلوب است.
 در این نشست هم اندیشی که به همت شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد برخی از فعالانه تولیدی و صنعتی نیز به ارائه مسائل و مشکلات خود پرداختند.

نرخ بالای سود تسهیلات بانکی مشکلات بیمه و مالیات و نحوه اخذ مالیات از سوی اداره امور مالیاتی، قاچاق کالا و محصولات و نیز موانع و مشکلات صادراتی از مهمترین مشکلاتی بود که فعالان صنعتی مطرح کردند.

در پایان این نشست از تابلو بلوار شهدای کارگر توسط سردار گزنی و مهندس فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک های فارس رونمایی گردید .


دانلود فیلم