طرح کاشت درخت با عنوان طرح جامعه کاشت درخت جامعه کار و تولید در شهرک صنعتی بزرگ شیراز


به گزارش روابط عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز همزمان با هفته منابع طبيعی طرح نهالكاری و توسعه فضای سبز در شهرک صنعتی بزرگ شيراز با عنوان طرح کاشت درخت جامعه کار تولید بسیج کارگران و کارخانجات فارس با شعار هم عهدی سبز به یاد سید الشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد.

در مراسم کاشت درخت با عنوان طرح جامعه کاشت درخت جامعه کاروتولید در استان فارس، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در اقشار بسیج ،مدير كل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان ،مدير عامل شركت شهرک های صنعتی فارس، مدیرعامل و هییت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز،معاون اداره کل منابع طبيعی و آبخيز داری استان ، روسای سازمان های بسیج کارگران و کارخانجات ومهندسین صنعت و معدن وبسیج مهندسین کشاورزی سپاه فجر فارس و نيز جمعی از صنعتگران حضور داشتند و با كاشت نمادین20 اصله نهال در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و ۲۵۰ اصله نهال در فضايی به مساحت ۱ هكتار به صورت، همزمان طرح بزرگ نهال كاری و توسعه فضای سبز در 10شهرک و ناحيه صنعتی استان آغاز شد.

مديرعامل شركت شهرک های صنعتي فارس در اين مراسم با اشاره به طرح ملی كاشت يک ميليارد درخت ،از برنامه اين شركت برای كاشت ۱۰هزار درخت در قالب این طرح با همکاری سازمان بسیج کارگران وکارخانجات سپاه فجر و اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: در شهرک ها و نواحی صنعتی استان از تمامی ظرفيت ها برای تحقق اين هدف استفاده می كنيم.

سيد مسعود عظيمی با قدردانی از همکاری سازمان بسیج کارگران و کارخانجات در اجرای این طرح گفت: بر اساس برنامه ريزی انجام شده ،عمليات ايجاد و توسعه فضای در 10شهرک و ناحيه صنعتي استان انجام می شود.

مدير عامل شركت شهرک های صنعتی فارس يكی از مهمترين الزامات توسعه صنعتي پايداردر شهرک هايی صنعتی را توجه به فضای سبز و درنظر گرفتن مسائل زيست محيطی دانست و گفت : در زمينه توسعه فضای سبز در شهرک های صنعتی فارس اهتمام ويژه ای به اين موضوع وجود دارد.

عظيمی با بيان اينكه استان فارس با 64 شهرک و ناحيه صنعتی درحال واگذاری رتبه دوم كشور را در زمينه شهرک های صنعتی بهره بردار به خود اختصاص داده است گفت : در كنار توسعه شهرک هايی صنعتی كه بيانگر عزم جدی دولت براي توسعه صنعتی استان است،‌توسعه فضای سبز نيز جزء اولويت برنامه ها قراردارد و تاكنون 549 هكتار از مساحت شهرك های صنعتی استان به فضای سبز و درختكاری اختصاص يافته است.

او، با بيان اينكه تاكنون 401 هزار و 600 درخت،205 هزار درختچه دائمی و10 هكتار گلگاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان كاشته شده است گفت: علاوه برآن 30 هكتار بوستان صنعتی نيز ايجاد شده است.

مديرعامل شركت شهرک های صنعتی فارس گفت: کاشت درخت فقط ۲۰ درصد از کار است و ۸۰ درصد مربوط به مراقبت و نگهداری از این نهال‌ها است.

عظیمی، گفت: معتقديم ايجاد صنعت در كنار توجه به فضای سبز می تواند علاوه بر بهره‌وری بيشتر، صنعت را در مسير تكامل و توسعه پايدار قرار دهد.

او، گفت: یکی از الزامات مهم توسعه صنعتي پايدار توجه به مسائل زيست محيطي و توسعه فضای سبز است و بايد حداقل 25 درصد كل فضای شهرک ها و نواحی صنعتی در استان فارس صرف توسعه فضای سبز شود.

مديرعامل شركت شهرک های صنعتی فارس، با اشاره به محدوديت منابع آبی برای آبياری فضای سبز از توسعه روش‌های آبياری قطره‌ای به‌منظور بالا بردن راندمان آبياری و مصرف بهينه منابع آب در شهرک های صنعتی خبر داد و گفت : تاكنون587 كيلومتر شبكه آبياری قطره‌ای در شهرک های صنعتی استان اجرا شده است.

عظیمی، گفت: بازچرخانی استفاده از پساب خروجی تصفيه خانه‌های فاضلاب در بخش فضای سبز از ديگر روش‌های زمينه‌ساز مصرف بهينه منابع آب است و توسعه فضای سبز در شهر ک ها و نواحی صنعتی استان اعلام كرد و گفت : اين طرح ها براساس اقليم جغرافيايی، متناسب با نقاط مختلف استان انجام می شود.